Vlog: Kado

kadoAlweer de derde Vlog in de serie Meditatie in Actie. Deze keer ben ik op pad gegaan om te kijken naar Kado. Kado is een meditatievorm waarbij volgens een bepaalde techniek een bloemstuk, of beter gezegd, een natuurstuk wordt gemaakt.

Bij Kado wordt een bloemstuk gemaakt. Dit bloemstuk wordt een Ikebana genoemd en is een kunstvorm die uit Japan afkomstig is. Bij het maken van een Ikebana volg je een aantal regels die per leerschool verschillen. Het bloemstuk wordt gevormd in harmonie met het materiaal, de schaal/vaas, en de ruimte eromheen.

Bea de Munnik beoefend naast normale zitmeditatie ook al jaren Kado. Ik mocht met haar meekijken terwijl zij een Ikebana maakte. Het hele proces heeft in totaal 1,5 uur geduurd maar om het dragelijk te houden heb ik het voor jullie verkort naar 7 minuten.

2 thoughts on “Vlog: Kado

  1. Hee wat fijn, nou kan ik mensen dus gewoon dit laten zien als vragen wat het is en ik met handen en voeten iets probeer uit te leggen wat je toch echt ook zelf gezien moet hebben! Tenks joe:)
    x

Leave a Reply

